Skocz do głównej treści strony
PCEN

Wiadomości

 



Badanie dotyczące edukacji włączającej dzieci w spektrum autyzmu w Polsce

Szanowni Państwo, w imieniu zespołu badawczego pod kierownictwem prof. dr hab. Ewy Pisuli z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego zapraszam do udziału w badaniu dotyczącym edukacji włączającej dzieci w spektrum autyzmu.

Zaproszenie kierowane jest do wszystkich grup nauczycieli, psychologów, pedagogów szkolnych i logopedów oraz innych osób pracujących w placówkach edukacyjnych. W badaniu można wziąć udział bez względu na posiadane doświadczenia w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Uczestnikami mogą być wszyscy specjaliści pracujący w przedszkolach i/lub szkołach ogólnodostępnych, a także integracyjnych, specjalnych, terapeutycznych oraz osoby pracujące w placówkach wychowawczych i opiekuńczych.
Badanie polega na wypełnieniu anonimowej ankiety online i zajmuje około 30 minut. Wyniki badania zostaną opracowane po jego zakończeniu w formie zbiorczego raportu, dostępnego na stronie Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego po zakończeniu projektu.

Link do ankiety:

https://warsawpsy.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_er4HLsMJq2Erymi  

W imieniu zespołu badawczego

prof. dr hab. Ewa Pisula
Wydział Psychologii UW


Badanie nad postrzeganiem autyzmu i osób w spektrum autyzmu w Polsce

Szanowni Państwow imieniu zespołu badaczy pod kierownictwem prof. dr hab. Ewa Pisuli z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego zapraszam do udziału w badaniu nad postrzeganiem autyzmu i osób w spektrum autyzmu w Polsce. Pierwsze badanie z tego cyklu przeprowadzone zostało w latach 2021-22, a jego celem jest uchwycenie zmian, jakie następują w postrzeganiu osób w spektrum autyzmu.
Badaczom zależy na poznaniu różnych punktów widzenia. Dlatego też mogą w nim wziąć udział zarówno osoby z diagnozą spektrum autyzmu, jak i członkowie rodzin, partnerzy i przyjaciele, a także profesjonaliści, nauczyciele i wolontariusze pracujący na rzecz osób w spektrum autyzmu, studenci oraz inne osoby, także te, które mają mały kontakt z problematyką spektrum autyzmu.
Badanie jest anonimowe i można wycofać się z niego w dowolnej chwili, choć kompletne wypełnienie ankiety i uzyskanie pełnych danych będzie miało znacznie większą wartość naukową. Przeciętny czas wypełnienia kwestionariusza to ok. 25-30 minut.
Raport prezentujący wyniki badania zostanie opublikowany na stronie Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (planowany termin - wrzesień 2024). Wszelkie pytania i wątpliwości związane z badaniem prosimy kierować na adres: ewa.pisula@psych.uw.edu.pl

Link do ankiety:
https://warsawpsy.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9zV7tSUNencWtIG

Z góry dziękuję za udział w badaniu i zainteresowanie sprawami osób w spektrum autyzmu.

W imieniu zespołu badawczego prof. dr hab. Ewy Pisuli z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego


Edukacja włączająca, czyli różnorodność jako zasób

”Edukacja włączająca rozumiana jest jako podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne.”

Włączenie społeczne, dołączenie czy też inaczej inkluzja (z łac. Includere), to termin który w polityce społecznej Unii Europejskiej zastąpił słowo integracja, czyli scalanie[1]. Nie był to jednak zabieg tylko techniczny polegający na zamianie jednego słowa drugim, w celu zwrócenia uwagi społeczności europejskiej czy międzynarodowej na działania Komisji, związane z wyrównywaniem szans funkcjonowania społecznego osób znajdujących się w trudnej sytuacji. Inkluzja tym różni się od integracji, że ma nie tylko łączyć poszczególne elementy w całość tworząc jednolity układ, ale ma także uwypuklić różnice pomiędzy nimi. I pokazać, że to dzięki nim powstaje coś nowego, lepszego, pełniejszego.

Przeczytaj całość... strony 5-6


 

EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA

Przejdź do góry strony