„ Maszyna do podnoszenia ołówka”
Organizacja zajęć :
Nauczyciel przygotowuje stolik z materiałami niezbędnymi do wykonania zadań.
3 długie chrupki, 15 krótkich chrupek, 3 patyczki szaszłykowe, wykałaczki nie limitowane, szpulka, nici
Do koordynatora
Z dostępnych materiałów: nici, wykałaczek, patyczki, chrupek wykonajcie wieżę. Na czubku wieży należy zamocować wykałaczkę ze szpulką. Odmierzcie 1m nitki. Do nitki przyczepcie ołówek. Wykorzystując obrót szpulki spróbujcie wciągnąć ołówek na wieżę.
Do sprawozdawcy
Celem sprawozdawcy jest spisanie jak najwięcej informacji w jak najbardziej krótkiej formie tym razem zastosujemy metodę krok po kroku by powstał przepis na wieżę.Wpisz imię i nazwisko każdego członka zespołu oraz materiał, który przyniósł ze stolika.
10 minut przed końcem zajęć uczniowie oceniają wieże sąsiedniego zespołu, uzupełniając ich kartę sprawozda w miejscu ocena koleżeńska.
Następnie każda drużyna próbuje odpowiedzieć na zadane przez kolegów i koleżanki pytania.
Przedstaw zespół
Koordynator……………………………………………………………
Badacz 1…………………………………………………………………………
Badacz 2…………………………………………………………………………
Badacz 3…………………………………………………………………………
Sprawozdawca……………………………………………………………………
Z dostępnych materiałów: nici, wykałaczek, patyczki, chrupek wykonajcie wieżę. Na czubku wieży należy zamocować wykałaczkę ze szpulką. Odmierzcie 1m nitki. Do nitki przyczepcie ołówek. Wykorzystując obrót szpulki spróbujcie wciągnąć ołówek na wieżę.
Sprawozdawca przedstawia etapy powstawania wieży do wciągania ołówka według metody krok po kroku.
Krok1 …………………………………………………………………………..
Krok 2…………………………………………………………………………
Krok 3………………………………………………………………………….
Krok 4………………………………………………………………………….
Krok 5……………………………………………………………………………
Ocena koleżeńska
Pytania :
1……………………………………………………………………………….
2………………………………………………………………………………
3……………………………………………………………………………….
4………………………………………………………………………………
Podobało nam się………………………………….
Można było zrobić inaczej…………………………..