Skocz do głównej treści strony
PCEN

PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA

https://pomorskiedlaciebie.pl Wsparcie dla młodych osób w kryzysie psychicznym

pedagogika-specjalna.edu.pl

epedagogika.pl

pedagogszkolny.pl/news.php

Materiały Państwowej Komisji ds. wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej: ZOBACZ

www.glospedagogiczny.pl

edunews.pl

www.ore.edu.pl/2015/06/zdrowie-psychiczne-dzieci-i-mlodziezy-materialy-do-pobrania/

epedagogika.pl/dzialania-interwencyjne/moj-uczen-pracuje-chetnie.-poznaj-11-metod-motywowania-uczniow-w-zroznicowanym-zespole-2984.html

https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/21477-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie

https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/21383-koronawirus-jak-rozmawiac-z-dziecmi-i-wspierac-je-w-tym-czasie

https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/6-sposobow-dla-rodzicow-jak-wspierac-dzieci-podczas-epidemii-koronawirusa

http://opsychologii.pl/psycholog-szkolny-co-moze-i-powinien-zrobic-dla-uczniow-i-rodzicow-w-obliczu-epidemii.html

  • O podejściu do siebie i uczniów w czasach epidemii: Podcast dla nauczycieli na profilu Superbelfrzy: ZOBACZ

 

  • Akademia NFZ - Filmy z serii:

Wsparcie psychologiczne. Pomoc psychologiczna dla każdego, kto zmaga się z niepokojem i zaburzeniami emocjonalnymi, wywołanymi kryzysem społecznym i zdrowotnym stanu epidemii.

- Lęk co zrobić, by Tobą nie zawładnął: ZOBACZ

- Izoluj się pozostając w kontakcie z innymi: ZOBACZ

- Kontrola – jak jej nie stracić: ZOBACZ

- Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić..: ZOBACZ

- Samobójstwo, próba samobójcza - strefa wiedzy. Życie warte jest rozmowy: ZOBACZ

Jak się uczyć, aby się nauczyć:

https://www.youtube.com/watch?v=gf9OKC6G2Mc  

https://www.youtube.com/watch?v=DUH8cLQ7X2w

https://www.youtube.com/watch?v=_KoB6l1tsB8

Podręcznik dla nauczycieli zawierający scenariusze lekcji (propozycje gier i zabaw dla uczniów), które są powiązane z materiałem filmowym (z kreskówkami) na tematy związane z bezpieczeństwem korzystania z nowych technologii (Internetu, portali społecznościowych, telefonów komórkowych): ZOBACZ

Strona z 18 filmikami animowanymi (kreskówkami), z których każdy porusza różne zagadnienia związane z zagrożeniami wynikającymi z korzystania z nowych technologii: ZOBACZ

Grupa zrzeszająca szerokie grono specjalistów pracujących w szeroko rozumianym sektorze edukacyjnym: ZOBACZ
 
Inicjatywa psychologów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie pt. "Listy do kwarantanny", skierowana do wszystkich, dla których społeczna kwarantanna jest bardzo trudnym doświadczeniem. Dzięki akcji każdy może opisać swoje przeżycia i się nimi podzielić: ZOBACZ
 

Materiały „FUNDACJI DAJEMY DZIECIOM SIŁĘ” na temat tego, jak rozmawiać z osobami (w tym z dziećmi i młodzieżą) znajdującymi się w kryzysie psychicznym z powodu przemocy, w tym w tym w sytuacji zgłaszania myśli samobójczych. Materiały te mogą służyć przede wszystkim psychologom i pedagogom szkolnym, ale także i wychowawcom, do których mogą obecnie zdalnie zgłaszać się uczniowie z problemem przemocy w rodzinie.

https://www.edukacja.fdds.pl/d624870b-650c-4254-9dd6-d05f67e49da7/Extras/infografika_PPP.pdf

https://www.edukacja.fdds.pl/d624870b-650c-4254-9dd6-d05f67e49da7/Extras/LINIA_WSPARCIA_PPP.pdf

https://www.edukacja.fdds.pl/d624870b-650c-4254-9dd6-d05f67e49da7/Extras/wykres_rozmowa_PPP.pdf

https://www.edukacja.fdds.pl/d624870b-650c-4254-9dd6-d05f67e49da7/Extras/SCHEMAT_ROZMOWY.png

  • Aktywna karta pracy dla uczniów w pdf. Karta wspiera pracę doradcy zawodowego, pedagoga oraz psychologa. Autorki karty: Agnieszka Dobbek-Szuta, Iwona Śródka i Agata Kowalik-Zydek: ZOBACZ

 

  • Materiały Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Mogą służyć zarówno psychologom i pedagogom szkolnym, jak i innym nauczycielom, przede wszystkim zaś pracującym w świetlicach oraz wychowawcom:

1.) link do strony z artykułem na temat sytuacji psychologicznej dzieci wychowujących się w rodzinach z problemem alkoholowym oraz elementów pracy psychologicznej z tymi dziećmi: ZOBACZ

2.) link do strony na której można pobrać książkę w pdf pt. „Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji ?”: ZOBACZ

3.) link do strony z poradnikiem dla rodziców nastolatków sięgających po alkohol, na której można również pobrać książkę Rogera E. Voglera, Wayna R. Bartza: „Nastolatki i alkohol - Kiedy nie wystarczy powiedzieć nie": ZOBACZ

  • Ośrodek Rozwoju Edukacji

Wykład Katarzyny Ciszewskiej pt. „Zasady prowadzenia interwencji kryzysowej na terenie szkół i placówek” dotyczący prowadzenia interwencji kryzysowej w szkole, w tym sposobu przygotowania i modyfikowania procedur postępowania w sytuacjach kryzysowych i prowadzenia rozmów z osobami, które potrzebują kontaktu z dorosłym potrafiącym dać poczucie bezpieczeństwa. Film dostępny jest na kanale YouTube Ośrodka Rozwoju Edukacji: ZOBACZ

  • Materiały do pobrania na stronie Wydziału Wychowania i Profilaktyki ORE: ZOBACZ

W materiałach m.in. publikacja pt. „Kontakt z dzieckiem w sytuacji podejrzenia przemocy w rodzinie”, będąca propozycją sposobu prowadzenia szkolenia dotyczącego problematyki kontaktu z dzieckiem, co do którego zachodzi podejrzenie, że może do­znawać przemocy w rodzinie. Zawiera informacje dotyczące sygnałów świadczących o zagrożeniu przemocą domową, zasady pracy zespołowej w reagowaniu na podejrzenia przemocy w rodzinie oraz algorytmu postępowania w związku z podejrzeniem przemocy w rodzinie: ZOBACZ

  • Niebieska linia

Dokument pn. „Interwencja na rzecz dziecka krzywdzonego w okresie epidemii – informacja / materiał dla profesjonalistów” to instrukcja postępowania interwencyjnego w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka w okresie epidemii. Dokument dedykowany jest pracownikom służb medycznych, społecznych i pracownikom oświaty. Został opracowany przez zespół ekspertów Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, złożony z psychologów, psychoterapeutów i prawników, którzy na co dzień zajmują się diagnozą i terapią dzieci krzywdzonych: ZOBACZ

  • ePedagogika

Artykuł pt. „Praca zdalna psychologa i pedagoga szkolnego? Zalecane formy realizacji zadań”. Z artykułu można się dowiedzieć jak w trybie zdalnym mogą pracować psycholog i pedagog, jak powinny być zorganizowane zajęcia i jakie formy współpracy z uczniami i ich rodzicami wybrać: ZOBACZ

  • Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS

Artykuł Joanny Zapały pt. „Stres zaczyna się w umyśle” dotyczy związku naszej percepcji i interpretacji zdarzeń ze sposobem w jaki je przeżywamy. Omawia zależność reakcji psychicznej na stresory od naszych przekonań i wcześniejszych doświadczeń. Wskazuje na możliwości zwiększenia kontroli nad psychicznymi i fizycznymi reakcjami na stres i zachowania wewnętrznej równowagi: ZOBACZ

 

  • IV Telekonferencja dyrektorów szkół – kształcenie na odległość. Gdy dom zaczyna zagrażać – jak zdalnie wspierać ucznia?: ZOBACZ

Przejdź do góry strony