Skocz do głównej treści strony
PCEN

Znamy najbardziej przedsiębiorcze klasy na Pomorzu

Ponad 70 klas z województwa pomorskiego zgłosiło się do udziału w konkursie „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie” zorganizowanego przez Centrum Nauki Experyment w Gdyni we współpracy z Fundacją mBanku. Na początku czerwca wyłonieni zostali zwycięzcy – są wśród nich klasy ze szkół w Gdyni, Gowina, Nowej Wsi Malborskiej i Lubieszewa.

Firmy oferujące sprzedaż własnoręcznie zrobionych zdrowych przekąsek, produkujące ekotorby, zajmujące się recyklingiem, a nawet wydawnictwo i agencja teatralna – te i wiele innych szkolnych projektów biznesowych powstało w ramach konkursu „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie”, w którym udział wzięło udział prawie 1400 uczniów klas I-III szkół podstawowych z Pomorza.

Od marca do połowy maja uczestnicy konkursu mieli za zadanie przeprowadzić w swoich szkołach cztery lekcje matematyki i przedsiębiorczości zgodnie ze scenariuszami zajęć opracowanymi przez Centrum Nauki Experyment oraz w drugim etapie założyć klasowe firmy i w praktyce wykorzystać zdobytą wcześniej wiedzę.

Pomimo wprowadzenia w marcu zdalnej nauki dla najmłodszych uczniów, ponad 50 klasom udało się zrealizować oba etapy i przesłać prace konkursowe.

– Oceniając nadesłane prace braliśmy pod uwagę przede wszystkim zgodność działań klasy z tematem konkursu, ale też wartość merytoryczną, kreatywność oraz to, na ile wykorzystano wiedzę zdobytą w trakcie części teoretycznej – mówi Lilianna Gołaszewska, specjalista ds. edukacji w Centrum Nauki Experyment.


Trzy równorzędne nagrody główne zdobyły:

  • klasa 3c ze Szkoły Podstawowej im. por. Jana Penconka w Gowinie (wychowawca Joanna Kaszubowska)
  • klasa 1c ze Szkoły Podstawowej nr 45 w Gdyni (wychowawca Sylwia Struczyńska)
  • klasa 1 ze Szkoły Podstawowej w Nowej Wsi Malborskiej (wychowawca Agnieszka Szczypior)

Wyróżnienie w konkursie otrzymała klasa 3 ze Szkoły Podstawowej w Lubieszewie (wychowawca Kamila Żwirek). Zwycięskie prezentacje i filmy są dostępne na stronie experyment.gdynia.pl

– Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania klas i ich wychowawców w realizację zadań konkursowych. Szczególnie wrażenie na nas zrobiły efekty drugiego etap konkursu, w którym uczniowie założyli klasowe firmy. Zadanie to uruchomiło w dzieciach pokłady kreatywności i przedsiębiorczości. Uczniowie z pełnym zaangażowaniem weszli w temat: w ramach rozeznania rynku odwiedzali lokalne sklepy, nagrywali reklamy swoich firm, przygotowali hasła i plakaty, sami piekli i gotowali produkty, które następnie sprzedawali w sklepikach szkolnych. Część klas zdecydowała się przekazać zyski z prowadzonej działalności na cele charytatywne, wykazując się przy tym wyjątkową wrażliwością – kontynuuje Lilianna Gołaszewska.

Laureaci konkursu, poza dyplomami dla klas i zaświadczeniami dla nauczycieli, otrzymali bilety na lekcje edukacyjne wraz ze zwiedzaniem wystaw w Experymencie w promocyjnych cenach, kamerki internetowe i sprzęt audio do prowadzenia lekcji online oraz książki „Odlotowa matematyka”.


Kolejna edycja konkursu odbędzie się w nowym roku szkolnym. Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na stronie experyment.gdynia.pl. Konkurs został zorganizowany w ramach projektu „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie – pobudzamy kreatywność matematyczną uczniów klas I-III” dofinansowanego ze środków Fundacji mBanku. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie experyment.gdynia.pl.

Wyniki konkursu CN Experyment i Fundacji mBanku

źródło: Experyment

Przejdź do góry strony