Skocz do głównej treści strony
PCEN

Wsparcie nauczania języka przyrodniczego dzieci z doświadczeniem migracji i ich nauczycieli

Fundacja Nauki Języków Obcych Linguae Mundi zapraszamy nauczycieli przyrody w klasie IV szkoły podstawowej na bezpłatne szkolenie on-line realizowane w ramach projektu Nowe narzędzia i metody glottodydaktyczne - wsparcie nauczania języka przyrodniczego dzieci z doświadczeniem migracji i ich nauczycieli współfinansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach konkursu Wspieranie inicjatyw edukacyjnych w szkolnym środowisku wielokulturowym oraz Fundacji Nauki Języków Obcych Linguae Mundi.

Projekt jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli szkół podstawowych, którzy nie mają odpowiednich narzędzi do pracy z uczniem ze słabą znajomością języka polskiego. Został on skierowany do nauczycieli przyrody, która stanowi punkt wyjścia do dalszej nauki geografii i biologii w klasie V i VI.

Projekt składa się z dwóch części:

  • przygotowania pakietu edukacyjnego do nauki przyrody dla ucznia z doświadczeniem migracji z klasy IV szkoły podstawowej,
  • przeprowadzenia szkolenia on-line dla nauczycieli przyrody.

Materiały dydaktyczne, które powstaną w ramach pierwszej części będą zawierały następujące komponenty:

  • test diagnostyczny poziomu znajomości języka przyrodniczego,
  • program nauczania języka edukacji – przyrody w klasie IV,
  • zestaw kart pracy wprowadzający ucznia w alfabet łaciński z wykorzystaniem języka przyrody (nauka pisania i czytania), przy pomocy których można pracować w wersji papierowej oraz w wersji on-line.

Druga część projektu będzie polegać na przeprowadzeniu szkolenia on-line dla nauczycieli przyrody z całej Polski w wymiarze 20 godzin dydaktycznych. Celem szkolenia będzie:

  • wprowadzenie w tematykę pedagogiki międzykulturowej w aspekcie nauczania przyrody,
  • zapoznanie z założeniami językowymi Programu oraz konstrukcją kart pracy,
  • prezentacja spójności kart z podstawą programową oraz treściami kształcenia w podręcznikach,
  • instruktaż przeprowadzania testu plasującego i interpretowania jego wyników,
  • prezentacja metod i technik dydaktycznych wykorzystywanych w pracy z kartami.

Szkolenie zostanie przeprowadzone przez wykwalifikowanych trenerów w dniach 4-12.2020 roku. Po ukończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają na własność materiały dydaktyczne opracowane w ramach projektu w wersji papierowej oraz zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.

W załączeniu znajduje się karta zgłoszenia oraz szczegółowy program szkolenia. Prosimy o wydrukowanie i wypełnienie karty, a następnie o odesłanie jej zdjęcia/skanu do koordynatora szkolenia, pani Kamili Kudłacik, na adres k.kudlacik@linguaemundi.pl do dnia 27.11.2020 roku. W związku z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej organizatorzy proszą również o przesłanie oryginału karty zgłoszenia na adres: Fundacja Nauki Języków Obcych Linguae Mundi, ul. M. Kopernika 17, 00-359 Warszawa.

O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.

Karta zgłoszenia: OTWÓRZ
Program szkolenia: ZOBACZ

źródło: Fundacja Nauki Języków Obcych Linguae Mundi

Przejdź do góry strony