Skocz do głównej treści strony
PCEN

II edycja projektu „Myślę, decyduję, działam – finanse dla najmłodszych”

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej (SKEF) zaprasza szkoły, nauczycieli (wychowawców klas pierwszych szkół podstawowych w roku szkolnym 2020/2021) oraz uczniów klas pierwszych szkół podstawowych do udziału w II edycji innowacyjnego projektu z zakresu edukacji finansowej „Myślę, decyduję, działam – finanse dla najmłodszych”. Projekt realizowany jest z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Głównym celem projektu jest wdrożenie programu edukacji finansowej (zgodnego z podstawą programową) autorstwa prof. dr hab. Małgorzaty Żytko (Uniwersytet Warszawski), dr Aliny Kalinowskiej (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski) oraz Ewy Kruk (SKEF), przeznaczonego dla wybranych w drodze rekrutacji klas pierwszych – etap wczesnoszkolny. Projekt realizowany będzie w latach 2021-2023 na podstawie przygotowanych materiałów dydaktycznych: pakietu dla ucznia i poradnika dla nauczyciela.

 


„Myślę, decyduję, działam - finanse dla najmłodszych":
• zapoznaje dzieci z podstawowymi pojęciami z zakresu ekonomii, uświadamia im istnienie szeregu instytucji finansowych, buduje wiedzę na temat pieniądza;
• rozwija doświadczenia i umiejętności dzieci związane z funkcjonowaniem w rzeczywistości finansowej;
• umożliwia osobiste przeżycie sytuacji edukacyjnych związanych z zarządzaniem pieniędzmi w konkretnych sytuacjach, krytyczne czytanie tekstów związanych z pieniędzmi;
• rozwija umiejętności wartościowania i rozumienia humanistycznego wymiaru procesów finansowych i namysłu nad wyborami związanymi z finansowym wymiarem stylów życia;
• rozwija postawę krytycznego myślenia nad spotykanymi na co dzień zjawiskami kultury finansowej.

W ramach projektu uczniowie:
➢ zdobędą wiedzę finansową, która uczyni ich bardziej świadomymi konsumentami;
➢ wezmą udział w zajęciach pozalekcyjnych: w klasie pierwszej – 12 godz. lekcyjnych, drugiej – 42 godz., trzeciej – 26 godz.; łącznie: 80 godzin lekcyjnych w okresie 2021-2023;
➢ otrzymają pakiety edukacyjne wraz z segregatorem;
➢ wezmą udział w trzech konkursach;
➢ otrzymają upominki oraz dyplomy na zakończenie zajęć.


W ramach projektu nauczyciele:
➢ zdobędą unikalne doświadczenie edukatorów finansowych i zrealizują 80 godzin zajęć pozalekcyjnych w kolejnych 3 latach szkolnych (2021-2023) plus 16 godz. lekcyjnych przeznaczonych na inne obowiązki w zakresie realizacji projektu;
➢ otrzymają wynagrodzenie za 96 godzin, w tym: 80 godz. prowadzonych zajęć z uczniami oraz 16 godz. poświęconych na inne obowiązki związane z udziałem w projekcie;
➢ wezmą udział w warsztatach metodycznych on-line (17 godzin);
➢ otrzymają pakiet edukacyjny oraz poradnik dla nauczyciela;
➢ wezmą udział w dwudniowych warsztatach doszkalających;
➢ wezmą udział w konkursie z nagrodami;
➢ wezmą udział w seminarium podsumowującym projekt.


Proces rekrutacji nauczycieli będzie odbywać się na podstawie następujących kryteriów:
• Udział w projektach z zakresu edukacji finansowej.
• Ocena uzasadnienia chęci udziału w projekcie.
• Odpowiedzi na pytania otwarte z zakresu edukacji finansowej.
Do II edycji projektu zostanie zrekrutowanych 44 nauczycieli, w tym nie więcej niż 5. będą to nauczyciele z I edycji, do których Organizator wyśle zaproszenia do udziału w projekcie.

Rekrutacja zostanie przeprowadzona w obszarze co najmniej 6 województw: pomorskiego, zachodnio-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.

Zostanie stworzona lista rezerwowa zainteresowanych na wypadek ew. rezygnacji nauczyciela lub jego niemożności udziału w warsztatach metodycznych dla nauczycieli.
Wszyscy wybrani do projektu w procesie rekrutacji nauczyciele podpiszą, za zgodą szkoły, umowy zawierające m.in. obowiązki i prawa stron związane z realizacją działań projektu i osiąganiem założonych wskaźników.
Za rekrutację uczniów będą odpowiadali nauczyciele-wychowawcy.
Przystąpienie ucznia do udziału w projekcie będzie wymagało uzyskania zgody rodziców.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 22 lutego 2021 roku.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani udziałem w projekcie, prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie skanu na adres: ikarmasz@skef.pl do dnia 22 lutego 2021 roku.

Szczegóły: ZOBACZ
Formularz zgłoszeniowy: OTWÓRZ
List do szkół: ZOBACZ

Osoby udzielające informacji nt. projektu:
➢ Iwona Karmasz – tel. 58 624 98 76; 695 981 034 (kontakt tel. w godzinach pracy biura 8-16), e-mail: ikarmasz@skef.pl
➢ Ewa Kruk – tel. 58 624 98 74, 603 222 041, (kontakt tel. w godzinach pracy biura 8-16), e-mail: ekruk@skef.pl

źródło: SKEF

Przejdź do góry strony