Skocz do głównej treści strony
PCEN

Webinarium Polskiego Forum Migracyjnego

Szkoła jest miejscem dla wszystkich dzieci – także tych mówiących w innych językach, pochodzących z obcych kultur, powracających z migracji, przyjeżdżających do Polski z różnych powodów i z różnym bagażem doświadczeń. Szkoła jest też najlepszym środowiskiem dla wspierania integracji cudzoziemców z polskim społeczeństwem. Ale jak nauczyciel i wychowawca może sprostać tym wyzwaniom - zwłaszcza w aktualnej kryzysowej sytuacji związanej z edukacją zdalną?

POLSKIE FORUM MIGRACYJNE zaprasza na: 

webinarium:  16 kwietnia w godzinach: 18.00-19.00

Rejestracja: 

https://forummigracyjne.org/kurs/webinarium-jak-uczyc-i-integrowac-uczniow-klasy-wielojezycznej-w-edukacji-zdalnej-i-w-klasie


Podczas webinarium zostaną omówione metody pracy (także zdalnej) z grupą zróżnicowaną językowo i kulturowo, kładąc nacisk na praktykę oraz na szanse edukacyjne, jakie stwarza różnorodność językowa w szkole. Uczestnicy i uczestniczki zapoznają się także z modelem edukacji WISE – wspierającym integrację i jednocześnie umożliwiającym realizację podstawy programowej. Dowiedzą się, jak korzystać z tego modelu w edukacji zdalnej. Dostaną dostęp do szeregu gotowych materiałów edukacyjnych stworzonych w oparciu o omówiony model.

i warsztaty online: 23 kwietnia w godzinach 17.30-19.30

Rejestracja: 

https://forummigracyjne.org/kurs/webinarium-jak-uczyc-i-integrowac-uczniow-klasy-wielojezycznej-w-edukacji-zdalnej-i-w-klasie

Interaktywny warsztat on-line będzie skupiał się wokół kwestii wspierania w procesie edukacji uczniów, którzy posługują się więcej niż jednym językiem i dla których język polski jest językiem obcym. 

Przeanalizowane zostaną wyzwania, jakie stwarza wielojęzyczność, ale też jaki niesie ze sobą potencjał. Uczestnicy zostaną zaproszeni do dyskusji, jak korzystać z tego potencjału w procesie edukacji poszczególnych uczniów, a także w pracy z całą klasą. Omówione zostaną także metody identyfikacji dzieci, które mogą potrzebować szczególnego wsparcia i uwagi wychowawcy oraz jak tego wsparcia udzielać.

Nauczycielki i nauczyciele uczestniczący w warsztacie poznają także autorskie narzędzie wspierające naukę języka polskiego u dzieci z doświadczeniem migracyjnym: „Dzienniczek – słowniczek”.

 

Przejdź do góry strony