Skocz do głównej treści strony
PCEN

VALENTINE’S DAY CZYLI TZW. „WALENTYNKI”

Stosunkowo niedawno, na fali przyjmowania do nieoficjalnego kalendarza polskiego świąt pochodzących z innych państw, zaczęliśmy obchodzić Valentine’s Day. Wprawdzie święto zakochanych skomercjalizowało się na zachodzie, niemniej posiada wielowieczne, chrześcijańskie korzenie. W ramach poznawania kultury państw obszaru językowego nie sposób je pominąć realizując program nauczania języka angielskiego. Zatem przypomnijmy legendy z nim związane oraz współcześnie przyjęte tradycje, mając cały czas na względzie, że jest to święto zakochanych. Przypuszczalnie, z uwagi na pewne tradycje w świętowaniu, lubiane jest również przez dzieci.

Oberwujemy popularyzację Valentine’s Day w wielu państwach na świecie, nawet azjatyckich. Również ja pragnę zachęcić Państwa do honorowania Valentine’s Day i wspomóc w codziennej pracy przygotowując materiały związane tematycznie  do wykorzystania na zajęciach z dbałością o wyjaśnienie przesłania jakie ze sobą niesie. Nie róbmy z niego kolejnego Dnia Kobiet czy np. okazji do świętowania przyjaźni koleżanek czy kolegów z klasy lub pracy.

Najobszerniejszy materiał informacyjny, taki jak: legendy związane ze św. Walentym, historia tradycji na świecie, symbole, sposoby obchodzenia znajdziecie Państwo na stronie internetowej w całości poświęconej tematowi  http://www.stvalentinesday.org . Niestety edytorsko strona ta pozostawia wiele do życzenia, literówki, błędy ortograficzne itp., na co zmuszona jestem uczulić. Tradycyjnie też sięgnęłam do treści faktologicznych związanych z Valentine’s Day do amerykańskiej strony http://www.history.com/topics/valentines-day/history-of-valentines-day .

Proponuję też zapoznać się z wypowiedzią przedstawiciela zakonu ojców Karmelitów z kościoła  Whitefriars Street Church w irlandzkim  Dublinie na temat legendy i znaczenia św. Walentego w interpretacji chrześcijańskiego duchownego.

http://www1.cbn.com/st-valentine-real-story

 

Za źródło pomysłów na zajęcia i inspirację do opracowywania własnych zadań lekcyjnych mogą posłużyć następujące adresy internetowe udostępniające nauczycielom czy rodzicom materiały tematyczne do wykorzystania w szkole lub w domu:

– zwierzątka rysowane w oparciu o kształt serca oraz powiązany z nimi plan lekcji, jak i kolorowanki

http://www.first-school.ws/theme/animals/crafts/heart-shape.htm

 

– liczne pomysły na robótki szkolne o różnych poziomach trudności (darmowy dostęp do szczegółów po utworzeniu własnego konta)

https://www.education.com/activity/valentines/

 

– zadania różne (część ogólnie dostępna do pobrania, część tylko po zalogowaniu)   

https://www.activityvillage.co.uk/valentines-day

 

– kolorowanki – różne stopnie trudności

http://www.coloring-book.info/coloring/coloring_page.php?id=161

 

– Jigsaw puzzle

http://www.first-school.ws/puzzlesonline/animals/dove.htm

 

– zadanie wielokrotnego wyboru

http://busyteacher.org/9557-saint-valentines-day-multiple-choice-activity.html

 

– kartka – rozkładane serce

http://busyteacher.org/21919-saint-valentines-craft.html

Przejdź do góry strony