Skocz do głównej treści strony
PCEN

Techniki dramowe i teatralne wobec wyzwań edukacji międzykulturowej

Polecamy dwie ciekawe publikacje ORE autorstwa Marzeny Tudek

  • "W poszukiwaniu siebie. techniki dramowe i teatralne wobec wyzwań edukacji artstycznej i kulturalnej".

Drama wyzwala emocje, pobudza do myślenia, inspiruje do działania, wzmacnia samodzielność. Techniki dramowe i teatralne mogą być z powodzeniem stosowane na zajęciach lekcyjnych, świetlicowych, kołach zainteresowań. Przy pomocy tych właśnie środków można prowadzić wszelkie zajęcia wychowawcze. Znakomicie wpisują się w proces rozwiązywania problemów młodzieży w wieku dorastania, a także innych trudnych sytuacji
społeczno- edukacyjnych. Warto modyfikować metody dramowe i dostosowywać je do wyzwań, jakie stawia przed nami edukacja międzykulturowa.

Techniki teatralne i dramowe w edukacji miedzykulturowej (511.25 KB)

  • "Nauczyciel wychowawca wobec zagrożeń dyskryminacji. Wykorzystywanie technik dramowych i teatralnych w procesie kształtowania postaw tolerancji".

Drama i techniki teatralne doskonale odpowiadają na wyzwania edukacyjno- wychowawcze dotyczące postaw dyskryminacji, odrzucenia, segregacji. Wejście w role związane jest z trzema poziomami znaczeniowymi odgrywanych zdarzeń: osobistym, który odwołuje się do doświadczeń uczestników, wynikającym z fikcyjnego zdarzenia oraz uniwersalnym. Zaangażowanie uczestników zajęć sprzyja procesowi rozwoju, pobudza wyobraźnię, pokazuje
możliwości kształtowania postaw antydyskryminacyjnych.

Dyskryminacja-Techniki dramowe (667.65 KB)

 

ORE

Przejdź do góry strony