Skocz do głównej treści strony
PCEN

tkanka nabłonkowa

tk nabłonkowa (153.11 KB)

Tekst jest bez wytłuszczeń i obrazów, zajmuje 3/4 strony tak by uczeń pracując z tekstem mógł robić własne uwagi, rysunki obok fragmentu z którym pracuje.

  1. Każdy uczeń wzrokiem "lustruje tekst"  by mógł uchwycić temat główny
  2. Nauczyciel na tablicy zapisuje problem do rozwiązania przez uczniów "Jakie cechy tkanki nabłonkowej, pozwalają jej pełnić funkcję ochronną, wydzielniczą transportową"
  3. Prosimy wszystkich uczniów  o przeczytanie tekstu z pierwszego akapitu i przydzielamy do pracy w parach po jednym typie nabłonka
  4. Nauczyciel prosi o zaznaczenie w tekście cech które uznajecie z istotne z punktu wiedzenia współpracy komórek.
  5. Każda osoba ma na podstawie informacji z tekstu narysować schematyczny rysunek danego typu nabłonka
  6. Uczniowie porównują w parach swoje schematy. Nauczyciel podchodzi do każdej pary i dopytuje czy cechy które są w tekście mają odwzorowanie w rysunku.
  7. Wymiana informacji o różnych typach nabłonków. 
  8. Konfrontacja schematu z obrazem tkanki wykonanym pod powiększeniem mikroskopowym. (kod QR prowadzi do atlasu multimedialnego)
  9. Gdzie w organizmie znajdują się poznane nabłonki ? wyszukiwanie informacji w tekście.

Nauczyciel kieruje do uczniów pytania otwarte jeżeli odpowiedź ucznia nas zadowala, wykorzystujemy parafrazę wypowiedzi ucznia lub kierujemy ucznia do tekstu by jeszcze raz przeczytał tekst i zastanowił się nad ....

Nauczyciel motywuje,  konfrontuje jednego  ucznia z wiedzą  innego ucznia ale nie podaje gotowych odpowiedzi.

Przejdź do góry strony