Skocz do głównej treści strony
PCEN

System edukacji w Ukrainie

Kiedy próg polskiej szkoły przekraczają uczniowie cudzoziemscy, często pojawiają się wśród nauczycieli i rodziców pytania: A jak było u Was w szkole?

W jakim wieku uczniowie rozpoczynają edukację? Czy w klasach I-II jest podział na przedmioty? Jaka jest skala ocen? Jak długo trwa lekcja?

Warto, żeby obie strony, polska i ukraińska, miały wiedzę o tym, z jakim modelem postrzegania szkoły wchodzi do nas uczeń, jakie są zasady jawne i ukryte polskiego systemu edukacji. 

Zachęcam do zapoznania się z publikacją Piotra Pacewicza i Kamili Zacharuk Reforma edukacji w Ukrainie. Szanse i zagrożenia. Materiał opracowany w ramach programu Klasna Shkola, udostępniony na licencji CC-BY-SA 3.0 Creative Commons – Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach).

reforma-edukacji-w-ukrainie-szanse-i-zagrozenia (1) (999.61 KB)

Sylwia Kilanowska-Męczykowska

Przejdź do góry strony