Skocz do głównej treści strony
PCEN

Sztuka jako uniwersalne narzędzie w pracy nauczyciela

Przez wiele lat działania sieci uczestniczyliśmy w licznych spotkaniach i podjęliśmy dziesiątki tematów. Fotografia, film, street art, komiks, sięganie do sztuki prehistorycznej, sztuki ludowej i dziedzictwa regionu, wizyty studyjne w ASP w Gdańsku, zwiedzanie wystawy stałej w Muzeum Miasta Gdyni, łączenie sztuki i nauki w szkolnych Laboratoriach Przyszłości, wyjazd do Instytutu Cybernetyki Sztuki, wędrówka po gdańskiej Zaspie śladem murali czy spacer dźwiękowy rodzący pytania o to, czym jest ekologia akustyczna. Lata spotkań i setki rozmów zaowocowały wieloma zrealizowanymi projektami.

Jesteśmy szczęśliwi, że możemy podzielić się z innymi nauczycielami naszymi pomysłami na wykorzystanie w edukacji narzędzi, jakie daje sztuka.

W niniejszej publikacji Anna Flis pokaże, jak w swojej pracy łączy plastykę i edukację regionalną, by zachęcić swoich uczniów do zapoznania się z dziedzictwem kulturowym Pomorza. Beata Hernas zabierze nas w podróż do Krainy Ilustracji  i podpowie, w jaki sposób za pomocą klasycznych i współczesnych książek dla dzieci można kształtować w świetlicy wrażliwość estetyczną uczniów. Iwona Dziewiałtowicz-Skorzska udowodni, że edukacja artystyczna sprawdzi się nie tylko na lekcjach plastyki – jej potencjał można także wykorzystać na zajęciach wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa. Małgorzata Gałązka zachęci nas do tego, aby oglądać z uczniami filmy, dzięki którym możliwe jest kształcenie i wychowanie w ciekawy sposób oraz dotarcie do emocji młodego człowieka.

Jeśli podzielasz nasze pasje, zapraszamy do dołączenia do naszej sieci!

Sylwia Kilanowska-Męczykowska

Sztuka jako uniwersalne narzędzie w pracy nauczyciela

Przejdź do góry strony