Skocz do głównej treści strony
PCEN

Wprowadzenie - III Forum Pomorskiej Edukacji

Rozwój dialogu edukacyjnego sprzyjający poprawie spójności edukacyjnej na poziomie lokalnym i regionalnym - to założenie zawarte w Regionalnym Programie Strategicznym (…) Aktywni Pomorzanie 2020, które przyświeca każdego roku Samorządowi Województwa Pomorskiego - inicjatorom Forum Pomorskiej Edukacji. Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku już po raz trzeci aktywnie bierze udział w kompleksowej organizacji tego ważnego dla polityki oświatowej regionu wydarzenia.

Tegoroczne III Forum Pomorskiej Edukacji poprzedziły cztery fora subregionalne, które odbyły się kolejno w: Starogardzie Gdańskim (26 września), Wejherowie (30 września), Chojnicach (6 października) i Słupsku (8 października). W trakcie tych spotkań zaprezentowana została specyfika edukacji w danym subregionie, co pozwoliło zauważyć różnice pomiędzy poszczególnymi obszarami. Zagadnienia, którym uczestnicy forów poświęcili szczególną uwagę, to sprawy niezwykle istotne dla budowania wysokiej jakości edukacji: wychowanie w szkole, którego ważnym aspektem jest także troska o bezpieczeństwo ucznia, skuteczne wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych i badań ewaluacyjnych oraz wspieranie rozwoju szkoły. Dyskusje w poszczególnych grupach tematycznych poprowadzili eksperci: dr Piotr Zamojski - adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Instytutu Pedagogiki UG, p. Bożena Żuk – dyrektor ODN w Słupsku i p. Dorota Granoszewska-Babiańska – kierownik Referatu edukacji i aktywizacji zawodowej i społecznej. Istotnym punktem każdego z czterech forów będzie także debata poświęcona potencjałowi i ograniczeniom edukacji danego subregionu.

Uwagi i spostrzeżenia wypracowane w czasie forów subregionalnych potraktowano jako punkt wyjścia do rozważań w ramach regionalnego III Forum Pomorskiej Edukacji, które odbyło się 29 października 2014 r. w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Inne tematy, które poruszali uczestnicy tego spotkania, to tendencje rozwoju edukacji pomorskiej, odpowiedzialność samorządu za jakość edukacji oraz wyzwania, z którymi zmierzyć się będzie musiała szkoła XXI wieku. Celem prac prowadzonych w ramach forów subregionalnych i III Forum jest wypracowanie wartościowych rekomendacji, których wdrożenie sprzyjać będzie podnoszeniu jakości pomorskiej edukacji.

III-FPE-Patronat-stopka-big

Przejdź do góry strony