Skocz do głównej treści strony
PCEN

Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?

Zachęcamy do lektury opracowania przygotowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej pt. „Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?”

Moment powrotu do edukacji stacjonarnej jest kluczowy dla polskiej oświaty w kolejnych latach. Jeśli przeanalizujemy tę sytuację w kategoriach zarządzania kryzysowego, to przed nami etap zmian na podstawie wniosków z kryzysu wywołanego pandemią.

Badanie, w którym wzięło udział prawie 4 000 uczennic i uczniów oraz ponad 1 600 nauczycielek i nauczycieli, pozwala na sformułowanie wielu ważnych stwierdzeń dotyczących obecnej sytuacji w szkołach.

Wynika z niego, że najważniejsze wyzwania stojące przed szkołami to:

  • zadanie wychowawcze polegające na odbudowie motywacji i zaangażowania uczniów zestresowanych powrotem do szkoły,
  • wypracowanie sposobów pracy z klasą zróżnicowaną pod względem wiedzy i umiejętności (diagnozowanie różnic edukacyjnych i proponowanie metod, które pozwalają je wyrównywać),
  • zapewnienie elementów wsparcia psychologicznego dla nauczycieli oraz zwiększenie dostępności psychologów i pedagogów szkolnych,
  • odpowiedzenie na potrzeby grupy nastolatków, którzy docenili elastyczność edukacji zdalnej, a teraz sceptycznie patrzą na powrót do szkoły.

Raport do bezpłatnego pobrania pod adresem: OTWÓRZ

źródło: CEO

Bez tytułu

 

Przejdź do góry strony