Skocz do głównej treści strony
PCEN

Spotkanie Pomorskiej Sieci Dyrektorów powiatów malborskiego, sztumskiego, nowodworskiego i kwidzyńskiego(02-03 luty 2017 r.)

W dniach 02-03 luty 2017 r. r. odbyło się dwudniowe wyjazdowe posiedzenie zespołu samokształceniowego dyrektorów jednostek oświatowych powiatów: malborskiego , sztumskiego , kwidzyńskiego funkcjonującego w ramach Pomorskiej Sieci Dyrektorów. Spotkanie odbyło się w Warszawie w Hotelu Atos oraz Ośrodku Rozwoju Edukacji . Uczestniczyło w nim 38 osób z kadry kierowniczej oraz osoby odpowiedzialne w organach prowadzących za edukację reprezentowane przez Wicestarostę Malborskiego Waldemara Lamkowskiego , Dyrektora Wydziału Promocji ,Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Malborku Sylwię Grabowską . Spotkanie zorganizował dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Malborku Jan Stawicki koordynator sieci przy współpracy powiatu malborskiego. Należy zaznaczyć, że organizacja wyjazdu możliwa była dzięki wcześniejszym spotkaniom i uzgodnieniom z przedstawicielami ościennych powiatów w zakresie optymalizacji wydatków na doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym kadry kierowniczej .Spotkanie uzgodniono także z dyrekcją Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku oraz Urzędem Marszałkowskim. Tym razem zrealizowany program pobytu dotyczył następujących zagadnień : 1.Przegląd nowych regulacji w ustawie o prawie oświatowym. 2. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe . 3.Zasady rekrutacji na rok szkolny 2017/18. 4.Kompetencje kluczowe w procesie uczenia się przez całe życie. 5.Kształtowanie kompetencji kluczowych w świetle nadzoru pedagogicznego. 5.Prezentacja Projektów PO WER. 6.Konsultacje Modelu Szkoły Ćwiczeń. Wieczór uczestnicy szkolenia spędzili w Tetrze Roma delektując się musicalem Mamma Mia. Uczestnicy spotkania stwierdzili ,że dzięki takim spotkaniom mogą dzielić się doświadczeniami z kolegami i koleżankami z innych placówek i korzystać z ich doświadczenia. Udział w sieci daje cenną szansę na bieżący kontakt z innymi placówkami w ich otoczeniu, dzięki któremu poszerza się perspektywa, z jakiej patrzy się na własne problemy i zasoby. Sąsiadujące ze sobą szkoły działają w zbliżonych warunkach, pracują z uczniami pochodzącymi z podobnych środowisk, a zatem często borykają się z podobnymi wyzwaniami. Sprawdzone metody czy rozwiązania problemów funkcjonujące w jednej szkole mają duże szanse powodzenia w podobnych placówkach. Czas i energia, zaoszczędzone na wypracowywaniu tych samych rozwiązań przez każdą szkołę z osobna, mogą być spożytkowane w inny istotny sposób. Połączenie wymiany doświadczeń oraz wiedzy wnoszonej przez ekspertów bywa często inspiracją do tworzenia nowych rozwiązań, niestosowanych dotychczas przez żadnego z uczestników spotkania.

Koordynator Jan Stawicki

Galeria

Przejdź do góry strony