Skocz do głównej treści strony
PCEN

Prelegenci - II Forum Pomorskiej Edukacji

FII-AKAlina Kalinowska, adiunkt w Katedrze Edukacji Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Zainteresowania naukowe związane są z wczesnoszkolną edukacją matematyczną, jej jakościową analizą oraz kulturowym kontekstem nauczania matematyki. Ma w swoim dorobku dwie monografie książkowe i współautorstwo trzeciej poświęconych temu obszarowi badawczemu. Jest również autorką kilkunastu artykułów, w których analizuje dziecięce koncepcje matematyczne oraz sposoby socjalizowania poznawczego najmłodszych uczniów.

IIF-BPBarbara Przychodzeń, kierownik Wydziału Badań i Analiz Okręgowej Komisji Egzaminacyjne w Gdańsku. Brała udział w programie „Opracowanie Krajowego Systemu Oceniania” realizowanego w latach 1997-1999 przez Konsorcjum Brunel University i Instytut Badań Edukacyjnych. Autorka i współautorka licznych opracowań dotyczących analizowania wyników egzaminów zewnętrznych i badań uwarunkowań osiągnięć uczniów m. in. Co może wpływać na przyrost osiągnięć gimnazjalistów? (Biuletyn Badawczy CKE 2006); Uczenie się i jego rezultat w świetle wyników badania uwarunkowań osiągnięć uczniów na sprawdzianie w 2006 roku (EDUKACJA, Nr 1/2008, IBE, Warszawa); Uwarunkowania tempa rozwoju osiągnięć uczniów w gimnazjum wiejskim („Uczenie się i egzamin w oczach nauczycieli”, red.: B. Niemierko i M.K. Szmigel wyd. PTDE 2008); Od jakich czynników indywidualnych zależy edukacyjna wartość dodana w szkołach wiejskich? (EDUKACJA, Nr 1/2009, IBE, Warszawa); Co sądzą o nauce w gimnazjum uczniowie szkół wiejskich i małomiejskich? („Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego”, red.: B. Niemierko i M.K. Szmigel wyd. PTDE 2010).

IIF-JWJoanna Witkowska, absolwentka Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Gdańskiej. Od 14 lat związana z administracją rządową i samorządową w obszarze rynku pracy i polityki społecznej. Obecnie Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Od 2004 roku zajmuje się wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego w województwie pomorskim.

IIF-MAMałgorzata Aleksiak, nauczycielka dyplomowana z 32. letnim stażem pracy, w tym 20 lat na stanowisku dyrektora. Absolwentka UG, o kierunku wychowanie przedszkolne. Dodatkowe kwalifikacje :zarządzanie oświatą, edukator wychowania przedszkolnego, terapeuta. Propagator wychowania przedszkolnego w środowisku, entuzjasta wczesnego wspomagania rozwoju dzieci we współpracy z rodziną i specjalistami. Współzałożyciel Stowarzyszenia Rozwoju Dzieci w Wieku Przedszkolnym. Dyrektor Przedszkola Nr 43 „Jantarek" w Gdyni- laureata ogólnopolskiego Certyfikatu Jakości „Partnerskie Przedszkole”.

IIF-ISIzabela Stefaniak, mgr filologii polskiej, od 2006 r. dyrektor Szkoły Podstawowej Nr w Nowym Dworze Gdańskim. Szkoła liczy 21 oddziałów, w tym 2 oddziały przedszkolne ( utworzone we wrześniu 2012 r). Od początku obniżenia wieku szkolnego do klas pierwszych uczęszczają dzieci sześcioletnie. Obecnie na poziomie klasy III obowiązek szkolny realizuje 18. dzieci, które rozpoczęły naukę w wieku 6 lat.

IIF-PZdr Piotr Zamojski, pracownik Uniwersytetu Gdańskiego, organizator Publicznych Debat Edukacyjnych Uniwersytetu Gdańskiego, autor książek: Pytanie o cel kształcenia - zaproszenie do debaty (Gdańsk 2010); Pomyśleć szkołę inaczej... (Gdańsk 2011).  

IIF-PJAdrian Jarząbek, uczeń klasy I Gimnazjum nr 33 w Gdańsku-Osowej. Interesuje się przede wszystkim kamieniami szlachetnymi, półszlachetnymi oraz magmowymi. Wie o nich prawie wszystko, w domu ma całkiem pokaźny zbiór tych minerałów. Uprawia też różne sporty. Gra w tenisa, pływa oraz tańczy. W tych dyscyplinach odniósł już duże sukcesy, np. 1. miejsce w kategorii „inne formy tańca 12-15 lat”, 2. miejsce w pływaniu– 50 m stylem dowolnym. Innym jego ulubionym zajęciem jest recytowanie wierszy. Ostatnio nawet nagrał audiobooka dla dzieci niepełnosprawnych.

IIF-D.K-S.Dorota Klus-Stańska, prof. zw. dr hab., Uniwersytet Gdański. Założyła i w latach 1994-2002 prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową "Żak" w Olsztynie. Inicjatorka i redaktor naczelna naukowego czasopisma "Problemy Wczesnej Edukacji / Issues in Early Education". wiceprzewodnicząca Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Autorka, współautorka i redaktorka kilkunastu książek, takich jak: Adaptacja szkolna siedmiolatków (1994), Przedszkole i szkoła dla dziecka - Podmiotowość wychowanka (1996), Konstruowanie wiedzy w szkole (2000) - za która otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej i Sportu oraz Nagrodę Polskiej Akademii Nauk, Światy dziecięcych znaczeń (red., 2004), Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej (z M. Nowicką, 2005), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych rozwiązań (red., z E. Szatan, D. Bronk, 2006), Dokąd zmierza polska szkoła (red., 2008), Paradygmaty współczesnej dydaktyki (red. z L. Hurło, M. Łojko, 2009), Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania (red., z M. Szczepską-Pustkowską, 2009), Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń (2010), Pedagogika wczesnej edukacji. Dyskursy, problemy, otwarcia (red., z D. Bronk, A. Malendą, 2011), (Anty)edukacja wczesnoszkolna (red., 2013).

Barbara Rychert, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. K. S. Wyszyńskiego w Somoninie, staż pracy 22 lata. Lubi swoją pracę za to, że każdy dzień to nowe wyzwanie.

IIF-MZMarek Zdyb, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku, ojciec 7 letniej Julki, od 2011 r. aktywny członek Gdańskiego Forum Rad Szkół i Rad Rodziców w Gdańsku.

Przejdź do góry strony