Od Układu Słonecznego do egzoplanet.
STEM w edukacji szkolnej
Model nauczania interdyscyplinarnego powstał ponad 30 lat temu. Do dziś w klasach I-III praktykowane jest tzw. nauczanie blokowe, ale w starszych klasach przedmioty wyraźnie oddzielają się od siebie, tworząc wrażenie, że są bytami samoistnymi, nie mającymi ze sobą żadnych związków.
Nowoczesne podejście do rozwijania kompetencji z zakresu nauk ścisłych i technicznych powinno iść w parze z refleksją nad rolą innych dyscyplin w tym procesie. STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics, czyli nauka/przyroda, technologia, inżynieria i matematyka) to koncepcja, która właśnie integruje nauki ścisłe, technologię, inżynierię i matematykę w jedną, spójną całość. Ma pomóc uczniom budować powiązania pomiędzy przedmiotami ścisłymi i lepiej je rozumieć.
Celem ogólnym konferencji jest kształtowanie wśród nauczycieli umiejętności wyszukiwania/przygotowania i wykorzystania materiałów edukacyjnych opartych na doświadczeniach.
Zapraszamy nauczycieli: nauczania wczesnoszkolnego, matematyki, fizyki, chemii, biologii i geografii szkół podstawowych województwa pomorskiego.
termin: 13 lutego 2020 roku (czwartek), godz. 15.00
rejestracja: W ZALEŻNOŚCI OD PRZEDMIOTU:
Nauczanie wczesnoszkolne (lista zamknięta): OTWÓRZ
Matematyka: OTWÓRZ
Fizyka: OTWÓRZ
Chemia: OTWÓRZ
Biologia/geografia (lista rezerwowa): OTWÓRZ