II Letnia Akademia Instytutu Goethego (część I)
Zakończyła się II Letnia Akademia Instytutu Goethego, którą mieliśmy przyjemność współorganizować, goszcząc w murach Centrum jej uczestników – nauczycieli języka niemieckiego z całej Polski. Nauczyciele spotkali się, aby przez tydzień informować się i wymieniać doświadczenia nt. trendów w zakresie nauczania i uczenia się języka niemieckiego jako języka obcego. Akademię zainaugurował niezwykle żywy i inspirujący wykład plenarny pt. „Indywidualizacja w zespole klasowym i na lekcji języka niemieckiego”, poprowadzony przez nauczycielki edukacji specjalnej Ganztagsstadtteilschule Mümmelmannsberg w Hamburgu, Panie Aurelię Pertek i Stephanie Scheler. Obie są propagatorkami metody Inklusion (Włączenie) – zgodnie z którą to nie jednostka musi dopasować się do systemu, ale system musi uwzględniać potrzeby uczących się i się do nich dostosowywać. Tematy poruszane podczas warsztatów, to m.in.: „Niemiecki ze skarpetką – lalki & język niemiecki w szkole podstawowej”, „Uczyć się języka niemieckiego z otwartymi oczami i uszami”, „Inspiracje do wdrożeń wideoklipów muzycznych na lekcji języka niemieckiego”, „Ochota na kulturoznawstwo?”, „Dydaktyzacja niemieckojęzycznych dokumentów”, „Mam władzę”, czy „Lekcja – własny świat języka”.