Skocz do głównej treści strony
PCEN

Informacja Ministerstwa Edukacji Narodowej dla dyrektorów szkół

Ministerstwo Edukacji Narodowej przypomina, że od dnia 1 marca 2017 r. dyrektor szkoły (a nie nauczyciel), przed nawiązaniem stosunku pracy z nauczycielem, jest zobowiązany zasięgnąć informacji z CROD. Utworzono narzędzie informatyczne „wyszukiwarka”, za pomocą którego dyrektor szkoły będzie miał możliwość zweryfikowania, czy dany numer PESEL znajduje się w bazie numerów PESEL Centralnego Rejestru Orzeczeń Dyscyplinarnych. Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchomiło wersję testową wyszukiwarki, która znajduje się w tzw. strefie dla zalogowanych systemu informacji oświatowej w zakładce „CROD” i będzie udostępniona dla wszystkich dyrektorów szkół i placówek w dniach od 21 do 28 lutego br. Dyrektor szkoły  może przetestować sposób wyszukiwania informacji znajdujących się w ww. bazie. Pełna informacja dotycząca zasad korzystania z rejestru znajduje się na stronie MEN w zakładce Centralny Rejestr Orzeczeń Dyscyplinarnych. Z poważaniem Sławomir Adamiec Dyrektor Departamentu Współpracy z Samorządem Terytorialnym

Przejdź do góry strony